2010. május 25., kedd

Tapló

Körülbelül így jellemezném (és akkor finom, visszafogott és úrias vagyok) azt a fiatalembert, aki vagy a mellette ülő barátnőjének akart domborítani vagy csak roppant türelmetlen volt, de ahogy megálltam a zebra előtt, hogy egy idősebb hölgy átmehessen, kivágott mögülem és jobbról (!) megelőzött, illetve elment mellettem a zebra előtt.
Erre szokták mondani a kinyílt bicskát meg a kiskanalat a vízzel, de az érzés ott volt.
Ráaádul ahhoz, hogy ne csapja el a gyalogost, jócskán fel kellett gyorsítania, holott 20m-en belül ott a 30-as tábla, mert jön a következő zebra. Ott se lassított...
Na mindegy ilyenek miatt kár idegeskedni, persze nem lehet megállni az fogaknak az összeszorulását, de mindegy majd visszakapja máskor, mástól, ebben biztos vagyok.
Mi pedig elengedtünk a nap során egy másik helyen egy másik nénit is:)

Jó tett helyében...
Időre kellett mennünk délután, de amikor megláttuk a több száz méteres kocsisort, ami a McDrive-tól a Zsolnay-domb és Mohácsi út kereszteződéséig húzódott (természetesen elsőre csak a Zsolnay-domb tetejéig láttunk el), az első gondolat az volt: kész elkésünk. Ezt nem lehet 20 perc alatt leküzdeni.
Soha nem szoktam ilyet, de most úgy voltam vele, hogy mindegy. Valami oknál fogva a legtöbb sofőr most jó fiú volt és a külső sávba rendeződött a domb tetején levő útszűkületre tekintettel.


Olyan is volt, aki félig "megelőzte" a belső sávban a sort, de még idejekorán úgy gondolta, hogy besorol a külső sávba, ha beengedik.
Úgy döntöttem, megpróbáljuk legelöl. Persze tudom, valaki úgy is beengedi az ilyen arcátlanokat is, én is be szoktam, ha nem sietek annyira. Most engem is beengedtek. Még akkor is jobban jártunk volna így, ha percekig ott kell rostokolnunk. De jó tett helyében...:)
Hamarabb odaértünk a célunkhoz, mint máskor.
Sűrűn nem fogok ilyet csinálni, de azért a gyalogosokat elengedem, ahogyan eddig is.
És nem az új szabályok miatt.

Nekem gyerekkori élmény, hogy a Balatonnál a 71-es főút mellett mondjuk Almádiban percekig állhatott az ember, ha magyar sofőrök közlekedtek. Akik megálltak, kivétel nélkül német vagy holland sofőrök voltak.
Hogy azután őket otthon miként vették rá erre, nem tudom. Vagy büntetések tömkelege miatt vagy a kultúrájuk része, halvány fogalmam sincs. De nekem meghatározó volt, pedig még legalább 20 évet kellett várjak, mire én is elengedhettem a gyalogosokat a zebrán:)
És akkor jön egy ilyen tapló...
Na mindegy, minden jó, ha jó a vége:)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

hihi,

hat elarulom, itt hollandiaban kiskortol kezdve igy van kozelitenek a zebrahoz, az a legtobb helyen ki van emelve az uttestbol, mar ezert is lassitasz, es ha mar lassitottal akkor ha ott egy gyalogos vagy kerekparos akar meg is allhatsz. Aztan az iskolaban epp a heten kapott a kisebb lanyom a kozlekedes iranyitasarol egy papirt, kimentek a zebrakhoz tobbek kozott es leallitottak az autokat... ehhez generaciok kell felnojenek, de az ujakat a szuloknek az iskolaknak igy kell nevelni, es jo peldakat mutatni nekik, es hat ize a "jobbrol ballrol elozos macsokat" meg kellene rendesen birsagolni. Errol csak az ugrik be, Cika, tan ismered:D mikor itt volt nalam egesz ideuton kottettem vele be az ovet mondvan autopalya 160as atlag, jobb ha be van kotve... ideertunk masnap reggel irany vasarolni, feladtam nem volt bekotve, masodik kanyar mogott le is intettek 75 euroja banta:D azota nem kellett mondani neki:D

udv.
aladar

-m- írta...

én is így gondolom
jó példa, tanulás, a fafejűeknek meg bünti
előbb-utóbb megtörik a jég:)