2010. június 26., szombat

Mindent visz...

A régi szóvicc ugye a Kamazról meg az útkereszteződésről.
De még az is "könnyednek" hat a 100-zal száguldó 200 tonnás vonat és a vasúti átjáróba szabálytalanul behajtó autó találkozásához képest.



Nem vagyok kimondottan defenzív vezető, de soha nem hajtok be kereszteződésbe, vasúti átjáróba lassítás, körültekintés nélkül, pláne nem pirosba.
Egyrészt az aktuális MÁV-OBB kampány adta az ihletet a bejegyzéshez, másrészt a TotalCar-on megjelent írás, ami a kampányindítóval foglalkozik.
Néhány érdekes részlet a cikkből, amit mindenképpen ajánlott teljes egészében elolvasni:

"Nemrégiben végeztek egy vizsgálatot is az átjárókban: 60–70 helyre mentek ki a rendőrök, állítólag jó nagy felhajtással, látványosan, fényvisszaverő mellényekkel. Ismerjük az autósok egymást figyelmeztető jelzéseit is, így még meglepőbb az eredmény: az autósok fele így is megszegte az előírásokat az átjáróban."
"A statisztika kemény tudomány. Durván hangzik, de valószínű, hogy az idén még ötven baleset lesz az átjárókban és ezekben körülbelül húszan fognak meghalni."

"A vonatvezető hiába fékez, a fékút 5–800 méter vagy még több: az acél-acélon típusú súrlódás nem hasonlítható az aszfalt-gumiabroncséhoz, arról nem is beszélve, hogy egy vonat tömege simán elérheti a kétszáz tonnát."

A cikk írója videót is készített a balesetet bemutató eseményről.
Itt a mozdony 20 km/h sebességgel ütközik a sínen csak az orrával rajta levő Opel Corsa-val.
Mivel a vonat szélesebb mint a sín, és majd fél méter az ütközője, elég hátborzongató, hogy mit csinálhatna az anyósülésen utazóval...




A cikkben megemlítik "Jeremy Clarksont, aki egy Renault Espace utolsó másodperceit mutatja meg többször, mind jobban lelassítva az ütközés pillanatát, amint elüti a nagy sebességgel érkező mozdony".
Rákerestem az említett bemutatóra.
A videóban kb. 1 perc 35 másodperctől következik a horror.




Érdemes többször megnézni, mert a való életben nem 20km/h-val jön a vonat, hanem 100-zal.
Ahogy a fenti cikk vége is mondja: "a képek minden statisztikánál többet mutatnak. Főleg olyan pillanatokra jöhet jól az emléke, amikor úgy érezzük: indokolatlanul hosszan vannak lecsukva a sorompók. Ami sokszor igaz is, viszont – ha tetszik, ha nem – jó darabig nem lesznek modernebbek a vasút berendezései. Talán pár percet megér, hogy elkerüljük az ilyesmit."

Egyetértek.

Nincsenek megjegyzések: