2012. január 29., vasárnap

Csipkebogyó tea

Kissé 'nádhás' a család néhány tagja.
Ilyenkor csipkebogyó teát (is) szoktam készíteni nekik.
Persze én is fogyasztok belőle, hiszen télen az egyik legjobb C-vitamin forrás.
A mi éghajlatunkon található természetes és télen is elérhető megoldások közül én ennek szavaztam bizalmat.
Az inuitok narvál bőrt rágcsálnak, mert hihetetlenül magas a  C-vitamin tartalma. Hogy erre miként jöttek rá, nem tudom, de tény, hogy még a csipkebogyónál is koncentráltabb.
(Inuit people hunt the narwhal for their long tusks and their skin, an important source of vitamin C in the traditional Arctic diet.)
Azért mi maradunk a csipkebogyónál:)
Áztatással készítem, 8-10 órát kell hideg vízben áztatni, pl. éjszaka.
Nem szép, de finom és hatásos.
Reggel leszűröm és kész is:)
Szoktam őket más gyógyteákkal is kúrálni, de akkor általában nagyobb a baj.
Most elég a csipkebogyó tea.




Nincsenek megjegyzések: