2011. január 1., szombat

2010. december 31. (Orosháza-Pécs)

Szandinak sajnos dolgoznia kell ma, ezért is jöttünk haza tegnap.

Orosházán 15-20cm hó volt, -8, -15 fokos fagyokkal.
Ahogy jöttünk nyugat felé, valóban úgy volt, ahogyan az időkép.hu mutatta, Baján már csak 1cm hó volt, a Duna túlpartján pedig már semmi, csak zúzmara a fákon és a füvön.
Baján az egyik benzinkutas srác meg is kérdezte, hogy honnan jövünk, mert látja az autó tetején a vastag havat, ami úgy rá volt fagyva, hogy sem a menteszél nem vitte le, sem pedig az nem segített, hogy alulról az utastér melegítette. Mondtam, hogy az Alföldről jövünk.
Itt Pécsett sincs semmi hó, maximum a Mecseken, de oda most nem látunk el, mert köd van.

Szóval mi még megúsztuk anélkül, hogy ittas sofőr jött volna szembe, bár tulkok így is akadtak szép számmal.
Fél ötkor itthon voltunk, de menet közben Mélykútig hosszanti jégbordák voltak az úton, előzni csak nagy merészséggel és körültekintéssel lehetett.
Mert ami máskor egy laza gyorsulás, abból könnyen árok vagy még rosszabb is lehetett volna, hiszen akár az előzés elején vagy a visszatéréskor dobja meg az autót a félrehordott hó és jégsáv, csúnya vége lehetett volna.
Ráadásul ezért nem is lehetett eszetlenkedni, mert ha egy kanyarhoz túl közel megy bele az ember előzésbe, akkor ami máskor egy sima gyorsulás és visszatérés, az most úgy kellett kinézzen, hogy szinte meg kellett várni egy olyan részt ahol nem volt jégborda. Magyarul sokkal hosszabban kellett a szembesávban tartózkodni. És ha ilyenkor bukkan fel valami a kanyarban, akkor muszáj visszamenni, akármi is van az úton. Eléggé orosz rulett jellegű dolog. Ilyet nem csináltam, de figyelni kellett nagyon.
Hogy miért kellett "menni"?
Egyrészt, hogy sötétedés előtt érjünk Pécsre, hiszen így biztonságosabb, ez Szandi kívánsága volt.
Másrészt kevesebb "bulisofőr" jöhetett szembe. (A legtöbb áldozat, ismeri a gyilkosát. Te már ismered a gyilkosod?)Tehát jöttünk volna. De mások (dicsérendő módon) annyival mentek, amennyivel biztonságosnak érezték.
De a 70-80-nal közlekedőket meg kellett előzni a fenti okok miatt.
Ezért is volt kérdés az előzés.
Ehhez képest voltak olyanok, akik mentek, mint a golyó. Volt aki nagyobb autóval, talán ESP-vel és minden elektronikus kütyüvel tudott is, de az meg sokkal többet vállalt, mint lehetett volna (3-4 autót egyszerre előzünk, ugye...azután mégsem férünk be és hirtelen be kell rántani két kocsi közé az autót, de ezen az úton hirtelen fékezni sem volt egyszerű, hogy az ilyen idiótákat beengedjem).

De azután Pörbölytől megszűnt ez a rémálom, és jöhettünk a szokott módon.

Nincsenek megjegyzések: