2013. december 3., kedd

Házibarkács - "villanyszerelés" avagy nem lehet egy izzócseréhez villanyszerelőt hívni

Felbátorodva a bejárati ajtó mázolásán, nekiálltam a nagyszobai lámpa javításának, amit még Barni tört össze korábban egy huszáros lézerkard csapással.
A törött izzót persze kicseréltem már akkor rögvest, de az nem segített, valami más volt a probléma oka.
Mivel napközben szinte mindig ment valami elektromos berendezés, így nem tudtam nekiállni, mire meg alkalom lett volna rá, besötétedett.
Egyik szombat délelőtt elérkezettnek láttam az időt, lekapcsoltam kismegszakítót és persze rögtön eszembe jutott, hogy igazából a világítás mindig is külön körön volt, de legalább most már nem felejtem el:)
Tehát áramtalanítottam, majd nekiálltam kicserélni a lámpatestet.
Ezt nem részletezném, sok hely nincs a csokin (sorkapocs), ahova a vezetékeket be lehet dugni (persze azért nem árt átnézni a lámpához adott leírást, illetve a falból kijövő vezetékek színét), de most nem is ez a lényeg.
Hanem, hogy már korábban is gyanús sercegéseket hallottunk, amikor még működött a lámpa.
Azt hittem, a néhai lámpa tartozékai kaptak akkorát, amitől ezt művelik, de a csere után sem akart világítani.
Korábban láttam, hogyan szedik le, illetve szét a fali kapcsolót, így nekiveselkedtem most én is.
Szépen sorban lepattintottam, illetve kicsavaroztam a részeket.
Nem láttam semmi különlegeset, így inkább csak jól meghúztam minden csavart újra.
Semmi nem mozgott "lötyögött":) látványosan a szétbontás során, de azért, gondoltam, nem árthat.

Ez volt a megoldás, mert összerakás után szépen működött, és azóta is teszi a dolgát, végre van "központi világítás" a nagyszobában is.
Azóta persze a használat miatt újra serceg, tehát kompletten ki kell cserélni a kapcsolót, de most már legalább tudom, hogy hova kell nyúlni:)

Ez sem volt egy ördöngős dolog, villanyszerelő természetesen nem lett belőlem, sőt kevésbé bonyolult dolgoknak sem mernék nekiállni a témában, de ami a lényeg, hogy tovább erősítette az önbizalmamat a házibarkács, immáron a vizesblokk irányában:)

Ja, és az áram nem játék.
A festékkel összekenhetjük magunkat, a víz kifolyhat, de az áramütés nem vicc.

Hasznos linkek a témában:

Villanyszerelés alapfokon

A villanyszerelés alapismeretei

Villanyszerelő szakmai ismeretek

Nincsenek megjegyzések: