2013. november 26., kedd

Házibarkács - bejárati ajtó mázolása gyorsan száradó, vízzel higítható festékkel

Magad uram, ha szolgád (pénzed:)) nincs...
Már egy ideje kacérkodtam a házibarkács gondolatával.
Van is néhány szerszámom, amit eddig csak kivételes esetekben használtam.
Azután eljött a nap, hogy megszületett az elhatározás (folyamatos, gyengéd unszolást követően:)), lefestem a bejárati ajtót.
Nem nagy dolog, egyszer már évekkel ezelőtt nekiálltam a belső ajtók mázolásának, de annak már sok-sok éve. Akkor több időm volt és nagyobb helyem a száradáshoz.
Mivel bejárati ajtóról volt szó, és elmúlt a nyár, sőt a jó idős ősz is, így gyors megoldás kellett.

Le is mentem a háztartási boltba, elmondtam, mit szeretnék.
Ott ajánlották a vízbázisú 2-3 óra alatt száradó festéket. Amit utána bele tudok mosni a csapba, szerszámokat könnyű tisztára mosni a munka után, stb.
Kellett hozzá a festéken kívül csiszolóvászon, henger (rövid szőrű a sűrű festék miatt), illetve öntapadós védőszalag, hogy a falat és más dolgot ne kenjek össze, valamint egy keskeny ecset is, hogy a nehezen hozzáférhető részeket is le tudjam kenni. Nekem nem volt otthon olyan kis műanyag dobozom, amit szívesen beáldoztam volna festéktartó gyanánt, így azt is vettem minimális összegért.
Kérdeztem, hogy más kellhet-e nekem, de nem akartak átverni (ez tetszett), így mondták is, hogy nem, ennyi elég lesz a munkához.
(Műanyag vödröm, amibe az egészet a végén belemostam, volt már otthon.)

Hazamentem, kilincset leszereltem belül, kívül pedig az ajtó gombot védőszalaggal betekertem, leragasztottam, valamint a hevederzárat is. A falakat is körberagasztottam, ahol közel kellett dolgozni (bejárati ajtó volt, nem lehetett leszedni, gyors száradás kellett:)).
Az ajtó alá csöpögés ellen újságpapírt tettem.
(Aznap én ürítettem a reklámtartó fakkot a lépcsőházban:))
Zsírtalanítottam, egy kicsit átcsiszoltam, és nekiálltam. Jól haladt.
Két réteg kellett, ahogy ez általános (nekem ez két nap volt, mert egyben nem volt ennyi időm).
Nem lett világbajnok, sőt most már látom, hogy a következő mázolásnál mire kell figyelni, de gyors volt, jóval szebb lett, mint volt, a célnak teljesen megfelel.

Igazából nem is ezt akartam leírni, de ez a mázolás indította el a vezérhangyát: mi lenne, ha mással is próbálkoznék, hiszen úgy tűnik, hogy csak elhatározás és egy kis utánajárás kérdése, ha már az ember pénzt és időt tud rá szánni.
Alapvetés, hogy nem sok pénzt akar költeni az ember, így a munkadíjat meg tudja spórolni, hiszen az idő pénz. A saját időmmel és energiámmal váltottam ki a szakember díját.
Ezt követte a "villanyszerelés", majd a vizesblokk.
Nem rossz dolog a barkácsolás és rengeteg oldal van már, ahonnan lehet meríteni.
Azt azért nem felejtem el, attól, hogy megcsináltam, szakember nem lettem, nem is leszek.
Maximum egy Mekk mester:)

A festésben segítségre lehetnek az alábbi oldalakon található ötletek, tanácsok:

Mázolási munkák lakásfelújításkor

Fesd magad!

"MEKK MESTER" A MUNKA HŐSE - MÁZOLÁS

Nincsenek megjegyzések: